چه کسانی به طرح توجیهی نیاز دارند؟
نوشته شده توسط : بهزاد اکبرپور

۱- کسب و کارهای موجود

یک طرح توجیهی مناسب و کامل میتواند ابزار مهمی برای پیشرفت یک کسب و کار در حال فعالیت به حساب آید. فرقی نمیکند که به دنبال سرمایه گذار باشند یا فکر گسترش برندشان را در ذهن بپرورانند، تهیه و تدوین کلیه اقدامات لازم و پیش بینیها،‌ به شرکتهای فعال دید روشنی درباره نحوه انجام این اقدامات میدهد و مشخص میکند که آیا این اقدامات عملی و ممکن هستند یا خیر.

 

۲-  کارآفرینانی که شرکای تجاری دارند

طرح توجیهی به نوعی یک توافقنامه محسوب میشود که در آن قوانین اصلی مشخص شده اند و شرکا با علم به این موضوع وارد کسب و کار میشوند.

 طرح توجیهی چه مزیت هایی دارد و به هنگام نوشتن آن باید به چه سوالاتی پاسخ  دهیم؟

۳- کارآفرینانی که به دنبال سرمایه گذار هستند

به طور کلی هر کسب و کاری که قصد پیدا کردن سرمایه گذار را دارد باید به فکر تهیه طرح توجیهی باشد. این برنامه در واقع نقطه فروش شما محسوب میشود زیرا به سرمایه گذار نشان میدهد که پروژه شما چطور به سودآوری منجر میشود. در ضمن هر چه طرح توجیهی تان حساب شده و دقیق باشد، به سرمایه گذار اطمینان بیشتری میدهد که میتوانید واقعاً آن را اجرا کرده و در تجارت خود به موفقیت برسید.

۴- کسب و کارهای استارتاپ

کسب وکارهای استارتاپی برای اطمینان از اینکه همه چیز در سر جای خود قرار دارد، باید قبل از شروع تجارت شان اقدام به تهیه این سند دقیق کنند. از پیش بینی فروش گرفته تا سلسله مراتب مدیریتی و بودجه مورد انتظار و … همگی باید در این برنامه لحاظ شود زیرا تا وقتی که به این مسائل با جزییات کامل پرداخته نشود، استارتاپ ها ممکن است از مسیر اصلی خود منحرف شده و نتوانند به اهدافشان برسند.

مزایای استفاده از مطالعه طرح توجیهی | مشاوره سرمایه گذاری، تهیه طرح توجیهی  و امکان سنجی | ایطرح مقالات

 





:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: